77-årig pensjonist kastet ut for å gi plass til flyktninger

KASTES UT: 77-årige Inger Lehmann må nå finne seg et nytt sted å bo etter 18 år. Leiligheten hun leier fra Vestby kommune skal nå bli flyktningebolig. (Foto: Google maps).
UT MED PENSJONISTENE

En 77 år gammel pensjonist i Vestby har nå fått beskjed fra kommunen at hun må flytte fra sin leilighet som hun har leid i over 18 år. Årsak? Den skal brukes for flyktninger. Inger Marie Lehmann (77) har nå fått beskjed om at hun må finne seg et nytt sted å bo. - Jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan det skal bli, sier Lehmann til lokalavisen, Vestby Avis.

I Vestby Avis kan vi lese om den 77-årige Inger Marie Lehmann som nå har fått utkastelsesbrev fra Vestby kommune. Lehmann har leid leiligheten i Skades vei i over 18 år fra kommunen, uten en eneste betalingsanmerkning og har aldri vært sen med strømregningen (Fra Vestby Avis):

Jeg har alltid betalt husleie og strøm punktlig og har aldri hatt noen sånne problemer. Og jeg har aldri bedt om noe på de årene jeg har bodd her. Men når kommunen ikke har noe annet tilbud så må en jo bare takke ja. Hvis ikke så har jeg ikke noe sted å bo, forklarer Inger Marie. (Sitat slutt).

Nå har kommunestyret i Vestby kommune bestemt at leiligheten hennes utelukkende skal være til bruk for flyktninger fra Syria eller andre land i Midtøsten og Afrika. Utkastelsesbrev er allerede sendt til 77-åringen.

Les også: Haugesund: vil putte eldre på dobbeltrom for å hente inn flere flyktninger

KASTET UT: Inger Marie (77), må nå finne seg et nytt sted å bo.
KASTET UT: Inger Marie (77), må nå finne seg et nytt sted å bo. (Foto: Document.no).

Gruer seg til å måtte flytte

(Fra Vestby Avis):

Inger Marie gruer seg til å måtte flytte. Hun tenker på sommerdagene hvor hun har hygget seg i nabolaget med venner og bekjente og tryggheten av å vite at om det skulle skje noe så er det mange i nabolaget som kan trå til og hjelpe.

Jeg tør nesten ikke tenke på hvordan det skal bli. Det blir to forskjellige verdener. Jeg hadde håpet å kunne bli boende her til den dagen hvor jeg faktisk trenger hjelp, sier Inger Marie Lehmann. (Sitat slutt).

Inger Marie Lehmann har jobbet frivillig for kommunen i over 14 år uten betaling. Hun omtales som en «ildsjel» i bygda og har hver mandag og tirsdag bidratt hos pleietrengende i «Omsorgen» i Speiderveien 12.

Lehmann sier til Vestby avis at hun føler seg sviktet av kommunen og at det er vondt å ta innover seg at et menneskes liv skal bety så lite.

Også Inger Marie sin sønn, Erik, er oppgitt. Han sier til avisen at det blir helt feil at kommunen nå skal kaste ut hans mor. En dame som er såpass opp i årene burde få leve i fred og ro, uten å måtte være redd for å miste tryggheten og sin omgangskrets, sier han til lokalavisa.

Les også: Vil ofre velferden og tryggheten til nordmenn for å ta imot flyktninger

Pensjonister ut – flyktninger inn

Årsaken til at man nå tvangsflytter den 77-årige pensjonisten skal være at kommunen har påtatt seg å bosette opptil 50 flyktninger og trenger leiligheter.

HERREFOLKET? Vestby kommune har vedtatt å ta imot 50 flyktninger iløpet av 2014-2015. Som følge av dette får nå pensjonister og syke beskjed om å flytte fra sine leiligheter for å gjøre plass til flyktningene. (Foto: Vestby kommune).
FLYKTNINGER I VESTBY: Vestby kommune har vedtatt å ta imot 50 flyktninger iløpet av 2014-2015. Som følge av dette får nå pensjonister og syke beskjed om å flytte fra sine leiligheter for å gjøre plass til flyktningene. (Foto: Vestby kommune).

Vestby kommune har vedtatt å bosette 50 flyktninger i årene 2014-2015, og disse skal gå gjennom det såkalte «introduksjonsprogrammet» som staten har sendt ut til alle landets kommuner.

Den største delen av flyktningene kommer fra Eritrea, men også land som Syria, Etiopia, Somalia, Irak, Sudan og Palestina skal bosettes i kommunen på bekostning av lokalinnbyggerne.

Ifølge en beredskapsplan fra UDI skal ikke kommunene lenger ha noe selvstyrerett over bosetting og plikter å bosette flyktninger og asylsøkere.

Les også: Fjerner støtte til syke nordmenn – ønsker flere flyktninger og asylsøkere

Ifølge UDI og IMDi må norske kommuner klare å bosette nesten 33.000 flyktninger og asylsøkere de neste tre årene.

Alternativet for kommunen er å miste økonomisk støtte og overføringer, i verste fall havne under administrasjon.

Å kaste ut 77 år gamle mennesker fra sine leiligheter de har bebodd i 18 år er "inkluderende" og motarbeider et klassedelt samfunn, ifølge Vestby kommune og eiendomssjef Janneche Wold.
Å kaste ut 77 år gamle mennesker fra sine leiligheter de har bebodd i 18 år er «inkluderende og motarbeider et klassedelt samfunn», ifølge Vestby kommune og eiendomssjef Janneche Wold.

På Vestby kommunes nettsider kan man lese følgende:

Det handler om å tilrettelegge og tilpasse for at innvandrere og flyktninger skal bli inkludert, og på den måten motarbeide et klassedelt samfunn basert på etnisitet.

Resultatene av denne tvangspolitikken måles av IMDi (Integrering- og mangfoldsdirektoratet), og resultatene for 2013 forteller at Vestby var den 5. beste kommunen i landet i integrering, hvor hele 83 prosent av introduksjonsdeltakerne gikk rett over i annen utdanning eller arbeid etter endt program.

Hvor mange norske pensjonister, uføre og syke i Norges kommuner, som blir berørt av kommunens innvandring- og integreringspolitikk står det ikke noe om på kommunens nettsider.

Fjerner matlevering til blinde og hjertesyke

Men utkastelse er bare en ting norske pensjonister må regne med i det nye Norge. I Oslo har man nå fjernet matlevering på døren for blinde og kronisk syke med kols og hjertesvikt.

Seks bydeler i Oslo har informert mange av sine sine syke og pleietrengende innbyggere at de nå mister tilbudet  om matvarehandling hjem til sine bo og omsorgsboliger. Bydel Grünerløkka har allerede sendt ut brev der nesten 2/3-deler av tidligere brukere av tilbudet nå mister det.

Grunnlaget skal være at bydelene skal «effektiviseres». St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Søndre Nordstrand, Stovner og Nordre Aker har allerede gjennomført lignende kutt.

BLINDE KAN HANDLE SELV: Avdelingsdirektør for helse og sosialtjenester i bydel Grünerløkka, Tone Thorsen, mener folk som er nesten blinde og med hjertesvikt kan bære tunge handleposer selv. Dette som en konsekvens av "effektivisering" i bydelen.
BLINDE KAN HANDLE SELV: Avdelingsdirektør for helse og sosialtjenester i bydel Grünerløkka, Tone Thorsen, mener folk som er nesten blinde og med hjertesvikt kan handle og bære tunge handleposer selv. Dette som en konsekvens av «effektivisering» i bydelen.

Les også: 300 ekstra flyktninger til Oslo i 2015 for en kostnad på 3.2 milliarder kroner

Ønsker flere tusen asylsøkere og flyktninger

Samtidig som titalls kommuner går med dundrende underskudd og må kutte i budsjetter til barn og eldre, så ønsker politikerne å belaste kommunebudsjettene ytterligere med økt innvandring av flyktninger og asylsøkere.

Tidligere AUF-leder Eskil Pedersen og Marielle Leraand i partiet Rødt gikk ifjor ut i media og argumenterte for at  Norge bør ta imot flere tusen flyktninger mer enn det vi gjør idag.

Norge har per idag bestemt at vi skal ta imot 500 flyktninger fra Syria alene.

Eskil Pedersen mente det var egoistisk av Norge å ikke ta sin del av ansvaret for flyktninger i Syria eller andre konfliktområder.

Marielle Leraand i Rødt mente antallet i stedet burde dobles til 2.000.

Det kan ikke stå på pengene for å sikre organisering og tilrettelegging for dette, når regjeringen drysser ut milliarder i skattelette for å øke det private forbruket i Europas rikeste land, sa Leraand.

Det skulle bare mangle at Norge ikke kan ta i mot noen tusen av de to millioner flyktningene som nå strømmer til Syrias naboland, mente Leraand. I tillegg mente hun Norge må å øke hjelpearbeidet i Syria og nabolandene.’

Hun viser til Sverige hvor man har tatt imot 11.000 syriske flyktninger og man i år forventer over 100.000 flyktninger og asylsøkere totalt.

Relatert:

– Haugesund: vil putte eldre på dobbeltrom for å hente inn flere flyktninger

– Fjerner støtte til syke nordmenn – ønsker flere flyktninger og asylsøkere

– Vil ofre velferden og tryggheten til nordmenn for å ta imot flyktninger

– Kristiansand tar imot ti ganger så mange flyktninger som Oslo

– Vil ha egne sykehjem for etniske nordmenn

– Legger ned skole for å få råd til flyktninger

300 ekstra flyktninger til Oslo i 2015 for en kostnad på 3.2 milliarder kroner

– Norsk skole og helsevesen raseres – Norge gir 35 millioner kroner til Somalia

  • Gastiz

    Dette er bare trist og utrolig provoserende!

    Om Vestby er på 5. plass over kommunene med best integrering, betyr det vel at vi kan vente oss mer av dette:
    https://www.frieord.no/innenriks/ville-hjelpe-morkhudet-mann-i-vestby-ble-kidnappet-og-voldtatt/

  • tiger

    «hygget seg i nabolaget med venner og bekjente og tryggheten….» Bare vent til det blir nok asylsøkere, stakkars gamle folk. NAV må sponse stømvåpen og voldsalarm til alle? Det at hun må flytte kan og ses på som en positiv ting, da slipper hun å leve i multikulti.

  • Larsern

    Hjerterått. Vi begynner å få Svenske tilstander i Norge også, der nordmenn er annenrangs borgere i eget land.
    Regner med at kantina i Vestby kommune er topp moderne og med bevertning på kommunens regning året rundt.
    Og siden jeg var i farten så googlet jeg like godt fram kantinemedarbeider, annonsen gjelder en medarbeider så er det nok flere stillinger i kantina.
    Kommunearbeidere fortjener selvsagt varm lunsj på skattebetalernes regning.

    http://www.skift.no/stilling/16820/kantinemedarbeider%252C-_vestby-kommune_vestby-kommune_17898_vestby-kommune_vestby

    • Geir Gustavsen

      Begynner er dessverre litt sent – nordmenn har vært annenrangs i Norge siden 2000 skiftet 🙁 Misforstå meg ikke, er bra med kultur forskjeller osv – men blir litt feil at dem som allerede er født og oppvokst her i landet skal bare «legge seg på rygg å ta i mot straff» uten ett eneste ynk!

      For at verden skal overleve til 2050+, må vi alle begynne å samarbeide og komme overens uten at noen blir satt på utsiden!

    • Geir Gustavsen

      Begynner er dessverre litt sent – nordmenn har vært annenrangs i Norge siden 2000 skiftet 🙁 Misforstå meg ikke, er bra med kultur forskjeller osv – men blir litt feil at dem som allerede er født og oppvokst her i landet skal bare «legge seg på rygg å ta i mot straff» uten ett eneste ynk!

      For at verden skal overleve til 2050+, må vi alle begynne å samarbeide og komme overens uten at noen blir satt på utsiden!

  • etnisknorsk

    Vestby forfaller ser jeg.

    » Tilbage til fremtiden
    14. januar. 201510
    Europa bevæger sig søvngængeragtigt ind i en korridor med stedse mere kaos.»
    http://jyllands-posten.dk/blogs/mikaeljalving/ECE7358664/Tilbage-til-fremtiden/

  • Guest

    Blir Kvalm Av Vestby Kommune. Shame On You

  • Guest

    Blir Kvalm Av Vestby Kommune. Shame On You

    • Elisabeth Christine Finne

      Helt enig!!!!Denne videoen fikk jeg lyst å sende til Vestby kommune!
      [email protected]
      Her er e-post adressen til Vestby kommune.Jeg har begynt på klagebrev!

  • Hrodebert Hildebrand

    Hvordan kan en se seg i speilet, undrer jeg. Dette er avskyelige handlinger mot egen befolkning. Handlinger som aldri skal glemmes.

    • Lena

      Ja, send heller småbarnsfamilier tilbake til krig og død enn å flytte ei gammel dame fra ett trygt sted til et annet! Ser dere ikke lengre i enn deres egne neser? Er hun en slik ildsjel som det påstås, kan hun vitterlig være det i et nytt nabolag også. Hennes gode gjerninger vil trenges på det nye stedet også.

      • HenrikHenriksen

        Hva hvis det hadde vært moren din da? Eller deg selv og familien din som måtte flytte ut av leiligheten/huset ditt? At du måtte bytte jobb, bytte barnehage/skole for dine barn?

        https://www.frieord.no/utenriks/kaster-ut-pensjonister-og-smabarnsfamilier-for-a-fa-inn-asylsokere/0

        Men det er kanskje viktigere å presse folk fra andre siden av jordkloden som bor i et annet årtusen i huet og kommer fra en religion og kultur som de tar med seg hit, inn blant våre barn og eldre? På deres bekostning…av barnehageplasser, sykehjemsplasser, operasjoner, skoleplasser, arbeidsplasser, boliger, rusomsorg…hvor disse «krigsflyktningene» prioriteres.

        Hvor mange eldre må flytte/tvangsflyttes eller dumpes på dobbeltrom for å gi flyktninger en plass å være?

        https://www.frieord.no/innenriks/haugesund-vil-putte-eldre-pa-dobbeltrom-for-a-hente-inn-flere-flyktninger/

        Hovedspørsmålet er, hvor går grensa? Denne 77-årige damen er ett eksempel. Men hva når dette blir regelen, heller enn unntaket? Det er det som er farlig med en slik politikk.

        At du mener at en dame som har jobbet og slitt hele livet sitt, som har tryggheten i sitt nærområde med sine venner og bekjente skal måtte flyttes vekk fra dette…at det er «helt greit»…wow, du kan ikke ha mye følelser inni hjertet ditt. Du kan umulig kjenne eldre mennesker og vite hvordan de fungerer. Det viktigste for dem er nettopp nærområdet, naboen og tryggheten. Du begynner ikke «på nytt» når du er nesten 80 år gammal!

        Angående disse småbarnsfamiliene som skal sendes tilbake til krig… hvor mange av dem kommer faktisk fra krig? Nesten ingen. De fleste er godt bemidlede mennesker som har betalt titusenvis av kroner for å komme hit. Og de henter resten av familien sin etter seg som har ventet hos slekt og venner.

        • Lena

          Hadde det vært min egen mor, eller meg selv, ville jeg faktisk talt ha flyttet for å gi plass til en familie som har det vanskelig. Og hadde det vært min mor ville vi i familien ha hjulpet henne med å finne et trygt og godt sted å bo, uten noen store problemer. Det er lettere for oss Nordmenn å gå på husjakt i vårt eget land enn det er for en utenlandsk familie som ikke kan språket eller systemet. Det handler om menneskeverd.

          Jeg kan ikke annet enn å sette spørsmål ved dine meninger når dine eneste kilder åpenbart kommer fra denne siden. Dette er mennesker i desperate situasjoner, ikke røvere og grådige rikmenn.

          • Off_Track

            Dette er røvere og onde mennesker.
            Kan du stille garantier for det norske folk? Tørr du ta konsekvensene for disse gode menneskene du prøver å lure inn i landet?
            Er du villig til å betale øye for øye og tann for tann hva for hvert enkelt av disse gode personene gjør i Norge?

            Tenkte meg det, når DU må stå til ansvar og får ubehagelighetene så skifter plutselig meningen, så lenge det er andre nordmenn det går ut over bryr du deg ikke.

          • Lena

            Hvis JEG måtte stå til ansvar for hva en svært liten prosentdel av kriminelle utlendinger som kommer til Norge gjør, ville det vært en ganske syk ansvarsfordeling, syns du ikke? 😛 Nå er det heller ikke slik at jeg prøver å lure noen som helst inn i Norge. Og å automatisk tillegge meg egenskaper og meninger jeg absolutt ikke har, tyder på utrolig lite gjennomtenkt og dårlig argument fra din side.

            Jeg skrev tydelig at det ville vært akkurat det samme om jeg hadde måttet flytte på meg for en annen Norsk familie som har det vanskelig og har opplevd grusomme tilstander, som for en utenlandsk familie. Jeg ønsker absolutt ingenting ondt over Nordmenn, jeg er da Nordmann selv! Men jeg er også menneske, og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si til din påstand om at ALLE asylsøkere er røvere og onde mennesker. Det blir for dumt. Dermed føler jeg at du bekrefter mitt spørsmål tidligere; Ser dere virkelig ikke lengre enn deres egne neser? For det virker ikke som du gjør det.

          • Steinar Johansen

            Liten % del

            Hva er det du snakker om, du har ikke snøring kan jeg si deg

            25-30 % av alle muslimer i verden sympatiserer med IS

            Det er mellom 3 og 400 millioner mennesker det

            Kan du stille deg opp på Gardermoen og være røntgen apparat med synske evner slik at du piller ut de som er terrorister. I do not think so

            Vet du kanskje mer om dette enn de som har forsket på dette i årevis

            Hør på dette klippet og hva de som forsker på Muslimsk ekstremisme sier

            sierhttps://www.youtube.com/watch?v=y1l4gGkPziA

          • Lena

            Jeg lurer på hvordan du får det til å bli til at jeg vet mer om dette enn de som forsker på ekstremisme, eller at jeg mener at jeg egner meg som røntgenapparat? Som jeg skrev, jeg kan ikke stå til ansvar for hva de menneskene som har onde hensikter gjør. Men jeg vil heller ikke at de som ikke er onde(mesteparten av alle muslimer i hele verden, enten du liker det eller ikke. Jeg utfordrer ellers isåfall deg til å gi meg en pålitelig statistikk som beviser direkte at flertallet av muslimer er onde før du prøver å motargumentere dette) skal lide fordi noen trangsynte bondeknøler leker politikk og tror at alle er som dem. Ingen identifiserer nordmenn med ABB, selv om en god andel nordmenn er enige i hans filosofi og gjerninger.

          • Trond Pettersen

            Jeg gjentar, hvorfor må hun flytte? Kan de ikke flytte rett dit?

          • Lena

            Problemet er nok mangel på en passende bolig for familier med barn, og jeg vil anta at det også er et forsøk på å unngå ghettoer og heller skape en gunstigere situasjon for rask integrering. Det blir mine spekulasjoner, jeg har ikke vedtatt noe av dette.

      • Hrodebert Hildebrand

        Dette som alt mulig annet i livet, handler om prioriteringer. Jeg prioriter mitt folk og mitt land. Det er 51,1 millioner mennesker på flukt i verden i dag. Norge er et lite land og ressursene som finnes er ikke uendelige. At denne kvinnen bli kastet ut av sin leilighet på bekostning av at Norge skal prioritere et fremmed folk fremfor egen befolkning, det er avskyelig.

        Jeg ser absolutt lengre enn egen nese, derfor er jeg også realistisk i mine bedømminger. Med dette i tankene innser jeg at Europa og Norge ikke redder den tredje-verden, ved å flytte den til våre egne land. Hjelpen må flyttes til opprinnelseslandene og nærområdene.

        Hadde vi gjort dette ville 77-årige Inger Lehmann forsatt kunne bodd i sin leilighet og vi kunne fortsatt hjulpet mennesker i nød. Og vi kunne hjulpet mange flere enn det vi gjør i dag.

        edit.

        Etter å ha undersøkt ditt navn og dine offentlige data på internett, finner jeg det interessant at du som bosatt i Japan – en av de mest homogene land i verden – sitter langt vekk fra Norge og synser om konsekvensene av en eldre dame som må forlate sitt hjem. Ytterst virkelighetsfjernt.

        • Lena

          Takk for at du tok deg tid til å undersøke meg, da! Ja, jeg bor for tiden i Japan, men jeg er ikke dermed sagt en representant for Japans meninger og ordninger. Faktisk er det MYE jeg er svært uenig i når det kommer til Japan, men det har ingenting med saken å gjøre. Jeg flytter forøvrig tilbake til Norge snart, og jeg forbeholder meg retten til å følge med på og uttale meg i saker som har med Norge såvel som andre land å gjøre, uansett hvor langt unna jeg sitter..

          Tilbake til saken:
          Hva ville du ønsket for dine egne familiemedlemmer om du var i samme situasjon som asylsøkerne? Saken er at Norge og andre land allerede sender hjelp til opprinnelsesstedene til disse asylsøkerne, men det går ikke automatikk i resultatet for det! Det er snakk om en stor gruppe uskyldige mennesker som trenger et sted å bo fram til deres hjemland er trygt nok til å bo i. Jeg prioriterer menneskeverd på tross av landsgrenser og fødested. Og kan hende jeg blir stemplet som hjerteløs når jeg sier at jeg ikke synes videreverdig synd på denne 77 år gamle damen, men det gjør jeg ikke. Ikke når det at hun flytter ut kan bidra til å redde menneskeliv i nød. Hadde hun måttet flytte ut for å gi plass til en hjemløs NORSK familie ville det vært det samme. Det handler om mennesker, ikke om «et fremmed folk».

          • Off_Track

            Det handler om fremmede folk som har kommet i denne ulykkelige situasjonen helt på egenhånd. Hadde de ikke fått armer og bein kappet av så var det disse som kappet armene av noen andre, de er samme ulla hele bunten, offeret og overgriperen er en og samme person, kun tilfeldigheter avgjør tittel. Like kynisk og ondskapsfulle. Disse personene blir ikke plutselig godhjertet fordi noen bombet huset deres.

          • Lena

            Jeg blir faktisk sjokkert, og lurer på om du sitter og tuller med meg nå, eller om du faktisk tror på den komplette idiotien du skriver?
            Jeg vil nødig tro det siste, for da må jeg dessverre bare kondolere.

      • felix

        Hvor mange av disse tror du er lykkejegere? Skal vi hjelpe hele verden? Har vi økonomi og plass til å ta imot 5 stk? 500? 10.000? 500.000.000 ? Hvor går grense? Hvor skal dem bo? Skal vi kaste ut norske familier fra sine hjem så de kan bo der? Hvor lenge skal de bo? Hvor mange av dem er reinspikka kjeltringer? Sikker på at de fleste som kommer reiser tilbake hjem på ferie etter de har bodd her en stund for dem bruker det etter å ha rømt fra et sted det ikke går an å bo.

        • Lena

          Jeg vil spørre deg det samme spørsmålet, hvor mange tror DU er lykkejegere og kjeltringer? Jeg tror de fleste er helt normale mennesker med følelser og drømmer og redsler og gleder akkurat som vi.

          Jeg synes godt at de av oss nordmenn som er priviligerte og oppegående godt kan flytte litt på seg for å gi plass til mennesker i nød. Du ville gjort det for en nordmann, hvorfor ikke for en syrer? Både en syrisk mann og en norsk mann er glad i sine barn og sin familie. Både en syrisk mann og en norsk mann vil at de de er glade i skal få leve trygt. Hva er da verst? At en gammel dame med venner, familie og et helt stort nettverk skal flytte på seg(INGEN har sagt at hun måtte flytte ut av hverken byen eller fylket) eller at en syrisk person skal måtte leve i fortsatt uvisshet om egen trygghet og i en desperat stuasjon. Vi skal ikke hjelpe hele verden, men så er ikke 10000 mennesker en brøkdel av de som inngår i «hele» verden. 🙂

        • Lena

          Jeg vil spørre deg det samme spørsmålet, hvor mange tror DU er lykkejegere og kjeltringer? Jeg tror de fleste er helt normale mennesker med følelser og drømmer og redsler og gleder akkurat som vi.

          Jeg synes godt at de av oss nordmenn som er priviligerte og oppegående godt kan flytte litt på seg for å gi plass til mennesker i nød. Du ville gjort det for en nordmann, hvorfor ikke for en syrer? Både en syrisk mann og en norsk mann er glad i sine barn og sin familie. Både en syrisk mann og en norsk mann vil at de de er glade i skal få leve trygt. Hva er da verst? At en gammel dame med venner, familie og et helt stort nettverk skal flytte på seg(INGEN har sagt at hun måtte flytte ut av hverken byen eller fylket) eller at en syrisk person skal måtte leve i fortsatt uvisshet om egen trygghet og i en desperat stuasjon. Vi skal ikke hjelpe hele verden, men så er ikke 10000 mennesker en brøkdel av de som inngår i «hele» verden. 🙂

          • Mikey Mike

            Kan du ikke heller nevne hva du kan tilby dem ?
            Internering. Bunkers, som Sverige prater om. Arbeidsledighet.

            Faktisk verre å være fattig i et velstående samfunn, enn fattig sammen med resten av samfunnet. Også fattigdom er relativt. Jeg ser på naboen. Det hender vi hilser på hverandre. Han virker ganske fersk her i landet. Nå har han stort sett sittet innendørs hele uken. Hva kan han finne på ? Det er jo «ferie». (Ikke helt galt da. Han har jevnlig besøk).

            Men man bør jo se på realitetene også. Det er ikke nødvendigvis slik at Norge blir et like fantastisk land for alle som kommer hit, som det er for deg eller andre nordmenn, og aller mest de fra solide og relativt velstående hjem.

          • Lena

            Det har du helt rett i, det er ikke «bare» å komme til Norge, og så ordner alt automatisk seg. Jeg kan tilby en flyktning medmenneskelighet, forståelse og hjelp til integrering, noe som dessverre ikke kan sies om visse på denne siden. Det kan også hende at Norge blir for vanskelig for noen av flyktningene, at de ikke klarer å integrere seg og ikke trives. Men så BLIR det den nye starten og lykken for noen, og det er DET jeg tror er viktig å fokusere på. Da har man faktisk hjulpet noen til et nytt liv.

      • Jonny Juvik

        Du skulle vært flyttet til krig og elendighet

        • Lena

          Wow, det var voksent og velreflektert sagt! Glem det jeg sa, du har jo helt tydelig rett med den kommentaren der! 🙂

          • HenrikHenriksen

            Du har jo ikke akkurat vært veldig voksen og velreflektert selv her inne…hvis det er en målestokk vi bruker.

            Men la meg spørre deg om noe annet da.

            Professor ved Universitetet i Oslo og Bergen, Terje Tvedt, skrev nylig ett innlegg i Morgenbladet hvor han påpekte endel logiske feil ved ønske å hente inn 10.000 syriske flyktninger til Norge.

            http://morgenbladet.no/debatt/2015/narsissismens_triumf

            Ett av punktene var at for den summen det vil koste å hente inn disse flyktningene til Norge, så kan man hjelpe samtlige flyktninger i Syria.

            Jeg leste et sted at AP sitt forslag om å hente inn disse 10.000 (Eller 8.000 som det har blitt nå), er det samme som om det skulle stå 1.000 sultne mennesker utenfor en restaurant, men at man bare slapp inn 1 av dem, som da fikk en 7-retters middag med god vin og russisk kaviar, mens 999 mennesker måtte stå igjen sultne utenfor uten en eneste matbit.

            Norge kunne foreksempel kjøpe eller leie et stort landområde av et land i nærområdet til disse flyktningene, bygge infrastruktur, skoler, sykehus, installere rennende vann m.m. Deretter sender man soldater dit istedenfor til krigssonene, for å passe på flyktningene.

            På denne måten kan man hjelpe 1000 ganger så mange kvinner, barn og syke, enn å hente inn en promille, for det er det det faktisk er, en promille, av de som trenger hjelp til våre land.

            De som kommer seg til Europa er ikke de reelle flyktningene, de er de ressurssterke med penger, med utdannelse, med nettverk. De svake har ingen sted å gå. De lever og dør der de er født.

            Men med våre milliarder kan vi gi dem hjelp der de er, der de hører hjemme i sin kultur, i sitt nærområde. Her oppe i det kalde nord, så må de avgi mye av sin kultur, sin væremåte, sitt språk – bare sånn at vi kan føle oss «gode» fordi vi hjalp en promille av dem, mens millioner fremdeles sitter i nød og elendighet?

            Hvem vet, kanskje jeg tar helt feil, eller kan det være at du synes dette er en god ide?

            Henrik Henriksen

          • Lena

            Det du skriver nå høres ut som en veldig god idé og hadde det vært så enkelt hadde jeg gladelig gitt det jeg hadde kunnet for at det skulle skje, for det skal jeg være enig i, at det høres ut som absolutt det beste alternativet. Men Norge som stat kan vel ikke bare gå inn i et annet land og «ta seg til rette»(i form av hjelp), uansett hvor krigsherjet det er. Selv FN har store problemer med dette. Derfor er den beste akutte hjelpen man kan gi å ta inn flyktninger og redde dem man kan. Og da synes jeg at vi kan være medmennesker.

      • Torgeir Brandal

        Og du flytter gladelig ut av eget hjem for gi plass til flyktninger? Eller?…..

        • Lena

          Hvis det er snakk om å gi plass og husvarme til mennesker som har hatt det vondt og trenger en ny start i livet så er svaret et rungende JA. Dette er snakk om leiligheter, ikke selveide hus og gårder som kanskje har gått gjennom generasjoner. Og det er også snakk om å gi noen som verken kan språket, kulturen eller boligmarkedet i Norge en sjanse til å kunne lære seg akkurat disse tingene i et trygt miljø. JEG vet hvordan man får seg ny leilighet i Norge, det gjør ikke en flyktningefamilie. Klart og tydelig JA, der, altså. 😉

          • Mikey Mike

            De får ikke nødvendigvis en ny start akkurat. De fleste ender nok opp på «tvangsarbeid» i verksatt av NAV og sosialkontoret. Om de får barn, så kan nok barna ha større sjans.

      • Vaiders

        Tåpe! Du må vel være for total lovløshet og mangle forståelse for selv de enkleste rettsbegreper du?
        Du synes det er greit å kaste alle identitetspapirer, oppgi falsk identitet, for så å gi seg til å bli, etter flere avslag og utvisninger fra landet du altså?
        Det er synd på unger som havner i en slik situasjon, men noe handler også om bevisste, planlagte forfalskninger i egen vinning.
        Vet du hvordan det har gått med de stakkars barna som kanskje ikke fikk komme hit på grunn av at denne svindelen satte nettopp dem til side?
        Synes du i så fall det er greit også?
        Denne eldre damen har vi allerede sett at du driter en lang marsj i, men hva slags rettferdighetssans og innstilling til vanlige folk har du egentlig?

        • Lena

          Jeg har aldri snakket om falske identitetspapirer, der var da fælt hvor mange meninger dere skulle tillegge meg, da! :p Jeg har jo svært klart og lettforståelig forklart hva slags rettferdighetssans og innstilling til vanlige folk jeg har. Husk på at selv muslimer er vanlige folk. 😉

          • Vaiders

            Ja da, men du uttaler deg som om det er helt greit å jukse med identitet, papirer og personalia til fordel for de som tross alt kommer hit på ærlig vis fordi de trenger det.
            Når du mener det er så synd på folk, så er det greit, men du bør også vite at en god del av dem lyver om identitet og kaster de originale identitetspapirene sine og på den måten fortrenger andre som trenger plassen bedre.
            Hvis du ikke forstår forskjellen og synes alt slikt er greit, så har du faktisk et problem i forhold til å forklare den rettferdigheten du tydeligvis er så opptatt av…

          • Lena

            Kan ikke du gi meg ett konkret eksempel hvor jeg oppfordrer til folfalskning av identitetspapirer? For jeg lurer sterkt på hvor du kan ha det ifra.

            Jeg innser at noen mennesker velger å forfalske papirer og skape en ny identitet for å kunne komme inn i et land. Men å tro at av 8000 syriske flyktninger som skal komme til Norge, så er «en god del» av dem lurendreiere med falske papirer, det er ren ønsketenkning ifra din og «en god del» andre her på siden…

          • Vaiders

            Innledningsvis så skrev du selv følgende:
            «Ja, send heller småbarnsfamilier tilbake til krig og død enn å flytte ei gammel dame fra ett trygt sted til et annet! Ser dere ikke lengre i enn deres egne neser?»
            Så lenge du mener at vi skal ta imot rubbel og bit av alt som kan krype og gå inn i landet her, så er det vel ganske innlysende at også kjeltringene inngår i dette?
            Hvis du ikke vet at de du aller først nevnte, har jukset med identitet og opprinnelsesland, så bør du kanskje ikke være så rask med å konkludere. Det blir for enkelt å konkludere som du gjør. Disse du skriver så varmt for, ble utvist for nærmere 10 år siden, men brydde seg verken om utvisningen, eller at de hadde jukset med identitet. Neida, de bare ble her.
            Jeg er enig i at det er tragisk for disse barna, men det er det faktisk bare deres egne foreldre å laste for. Du kan da vel ikke mene at folk fra alle verdensdeler bare skal ta seg til rette og drite i alt av lover og regler for å komme seg ulovlig inn i et annet land…?
            Du vet da vel selv hva du mener? Det ser jo åpenbart ut til at du vil åpne døra på vidt gap for alle, så hvorfor trenger jeg beskrive dette nærmere for deg da?
            Jeg synes bare du er veldig generell og enkel i din måte å konkludere på!
            Vi skal jo være så rause og snille med alle utlendinger, så vi godt kan kaste ut gamle nordmenn med god samvittighet.
            Fatter ikke at det er mulig å bli så enkel og naiv egentlig jeg da men…

          • Lena

            Nå ba jeg om et KONKRET eksempel, ikke enda en forvridning av mine utsagn. Med setningen: «Send heller småbarnsfamilier tilbake til krig og død enn å flytte ei gammel dame fra ett trygt sted til et annet» mente jeg KLART at jeg ikke synes det er verdens undergang for en Norsk kvinne med familie og nettverk i Norge å få seg ny leilighet i Norge, og at det er lettere for henne enn en flyktningefamilie fra Syria. Jeg er litt oppgitt over hvorfor du ikke skjønte det, og heller trodde at jeg ønsker nye terrorister inn i landet vårt, i tillegg til den etniske Norske terroristen vi HAR. Hvis du med min første setning synes det er åpenbart at jeg går god for terrorister og andre kriminelle så tror jeg du må ha diktet opp mye mellom linjene.
            Og la meg spørre deg om hvor du har direkte og konkrete beviser for at de 8000 flyktningene som kommer til Norge fra Syria(som det faktisk er snakk om i denne saken) alle har blitt utvist med falske papirer for 10 år siden? Jeg mener absolutt IKKE at «folk fra alle verdensdeler bare skal ta seg til rette og drite i alt av lover og regler for å komme seg ulovlig inn i et annet land». Det har jeg heller på ingen måte gitt uttrykk for. Dette er DU som tillegger meg meninger slik at DU skal kunne ha rett. Ganske vanskelig å holde en saklig debatt på den måten, synes jeg, da.

          • Vaiders

            Din aller førte setning (som jeg allerede har referert til) har for alle en veldig klar adresse og levner liten tvil om hvem/hva du sikter til!
            I og med at du gir din fulle støtte til de som lyver og bevisst trenerer, så står jeg fast ved alt jeg har sagt.
            At det er så viktig or deg å presisere at den eneste terroristen vi kjenner er norsk, så har ikke hans galskap noen støtte i folket, så slike understekninger, kan du spare deg for!

          • Lena

            Da synes jeg du kan spare deg for å prøve å fortelle meg hva jeg synes, når du har helt feil oppfatning av hva en syrisk flyktning faktisk er. Min første setning som du siterte gir på ingen måte inntrykk av at jeg gir noen form for støtte til de som lyver og bevisste trenerer, og hvis du har lest ett eneste ord av alt det ANDRE jeg har skrevet, så vil du ihvertfall skjønne at jeg IKKE holder med folk med onde hensikter som prøver å komme seg inn i et land ved hjelp av kriminalitet. Nå tror jeg nesten du bare gnager på det samme bare for å gjøre det, og jeg tror jeg har fått frem min mening (som IKKE på noen måte innebærer at jeg holder med onde mennesker, forstått?!? ) ettertrykkelig, og hvis du fremdeles skulle ha vanskelig for å fatte ordene jeg sier så vil jeg foreslå å bare la det være i det hele og det store. Ja til hjelp av mennesker i nød, nei til terrorister og kriminelle. Ja til medmenneskelighet, nei til fremmedfrykt. Nå er jeg ferdig. 🙂

          • Vaiders

            Kan du ikke kun vennligst forklare hvorfor du skrev følgende:
            «Ja, send heller småbarnsfamilier tilbake til krig og død enn å flytte ei gammel dame fra ett trygt sted til et annet! Ser dere ikke lengre i enn deres egne neser?»
            Du må jo ha ment det du skrev, så jeg prøver igjen:
            Hvem sikter du til som er sendt tilbake i krig og død…???
            Du må jo nødvendigvis sikte til noen?!

          • Lena

            Siden du virkelig har så vanskelig med å forstå en enkel setning:
            Denne setningen er lagt frem med noe som heter «sarkastisk undertone», sltså, jeg mener ikke ordene bokstavelig. Dette er et virkemiddel brukt for å understreke et poeng, sette ting på spissen for å peke ut noe spesifikt, og nå skal jeg forklare i detalj hvordan jeg brukte denne setningen og hva den betyr.

            Med ordet «barnefamilier» sikter jeg nødvendigvis til flyktningefamilier med barn, altså i denne saken SYRISKE familier som må flykte fra landet sitt på grunn av krig og opptøyer som er dødelige for dem.
            Med ordene «krig og død» sikter jeg til den desperate situasjonen som mange Syriere lever i i dag i landet sitt. Dette idiomet kan forøvrig også brukes om alle steder der det foregår krig, konflikter eller opptøyer som får utover mange mennesker, men akkurat i denne konteksten mener jeg altså Syria, fordi det er det det er snakk om.

            Setningen «Send heller barnefamilier tilbake til krig og død enn å flytte ei gammel dame fra ett trygt sted til et annet!» = Det er bedre å flytte ei gammel dame fra ett trygt sted til et annet fordi det er TRYGT. Det er ikke bra hvis flyktningefamilier med små barn skal måtte sendes tilbake til den desperate situasjonen de flyktet fra. Hvis damen flytter på seg, og får en ny trygg leilighet i et nytt trygt nabolag og likevel har både familie og venner i live og vel, ja da kan jeg bare si at jeg synes det høres veldig trygt og fint ut! Hvis damen ikke flytter på seg, og det fører til at en flyktningefamilie må bo trangt med mange andre flyktninger i en ghetto, eller i verste fall blir sendt tilbake til Syira, ja da vil jeg si at det ikke høres veldig gunstig ut. Skjønner du hva jeg mener? Jeg mener ikke at damen har ansvar for en flyktningefamilies skjebne, det har hun ikke. Men ved å flytte på seg så kan hun HJELPE, og det er DET jeg vil fram til med mine kommentarer.

            Grunnen til at jeg valgte å bruke virkemiddelet «sarkasme» i min innledende kommentar var at jeg så veldig mange hatske kommentarer hvor mange mente at Norge heller burde sende alle til Syria, selv om det betyr død og lidelse for Syriske flyktninger, og la damen få bo der hun bodde, selv om hun ikke på noen måte vil ta skade av å flytte. Da jeg så disse kommentarene ble jeg litt oppgitt, og der og da bestemte jeg meg for å starte en kommentar som hadde virkemiddelet «sarkasme» i den ene innledende setningen.

            Konklusjon:
            Jeg hater ikke Nordmenn, jeg hater ikke Syrere, jeg foretrekker ikke Syrere, jeg foretrekker ikke Nordmenn. Jeg ønsker ikke damen noe vondt, jeg ønsker ikke syrere noe vondt. Setningen var sarkastisk for å få frem nettopp dette. Hvis du fremdeles har vanskelig med å forstå, eller har noe annet totalt urelevant du måtte henge deg opp i ved noe av det jeg har sagt, så får du nesten la det være med det, altså. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg kan forklare det mer på barnehagenivå nå.

          • Vaiders

            Det er tydeligvis flere enn meg som har problemer med å tolke dine veldig «enkle setninger» må jeg ha lov å si.
            For meg virker det uansett som om du med «denne enkle setningen din» sikter til de barnefamiliene som ble sendt ut etter mange års mulighet til å reise ut av landet, som følge av et avslag og påfølgende utvisningsvedtak.
            Man skal selvfølgelig hjelpe folk i nød, men man må uansett gjøre det kontrollert og etter visse regler, noe som er svært viktig for å oppnå en varig vinst/effekt for alle parter.
            Det vil uansett om vi flytter 8.000 syrere hit, sitte igjen rundt 200.000 der nede (som i stedet kunne ha fått hjelp for samme summen), så man kan saktens spørre seg om ikke de milliardene det koster å redde 8.000, kanskje burde vært brukt til å redde rundt 200.000 i området der de faktisk befinner seg? Vi overlater altså 192.000 til seg selv, mens vi prioriterer kun 8.000 av dem for at kun de skal få et godt liv i et land med høy velferd…?!!
            Jeg har ingen fasit, men en viss evne til å tenke helhetlig på alle, og gjerne litt langsiktig i samme slengen. Så får andre tenke og mene hva de vil, men alle må jo, som meg, tåle å få reaksjoner fra folk som mener noe helt annet…..

          • Lena

            Jeg følte bare at det ble mye flisespikking. Jeg skjønner tanken din, ved at det virker bedre å hjelpe dem der de er istedenfor å ta inn et fåtall mennesker og overlate andre til sin egen skjebne. Jeg er enig i at det høres mye bedre ut, jeg vet veldig godt selv at det ikke bare er lett å integrere seg i et helt annet land. Men så er det det at Norge som land ikke bare kan gå inn i et annet land og hjelpe, for da blir det også feil. FN kan som siste instans gå inn og «ta over» for å roe ned en konflikt, så vidt jeg er inneforstått med (jeg kan ta feil der), men det er utrolig vanskelig for Norge å hjelpe der de er slik som det er på stående tidspunkt. Men hadde mulighetene vært åpne, ville jeg også ha gått for å gi hjelpen på stedet, så jeg skjønner hva du mener der.

          • Mikey Mike

            «…når du har helt feil oppfatning av hva en syrisk flyktning faktisk er»

            Men du vet ? Arrogant

          • Lena

            Vet DU det,da?

            Jeg er faktisk såpass utdannet at jeg vet at alle syriske flyktninger ikke er løgnere og kjeltringer, ihvertfall! Og det står jeg for.

          • Mikey Mike

            Igjen. Jeg vet litt om økonomi og om at livet står i stampe og at ekstremisme da blir mer forlokkende som en løsning

          • Mikey Mike

            Hva du måtte mene om lover og regler og rett og galt, er det mange som sulter og som ikke har en fremtid et sted, som driter i. Sry. Sånn er det nok bare.

            Det holder ikke med bare en god intensjon. Du må komme med noe mer. Noe konkret, før du åpner opp dørene. Jeg regner med du først rydder i eget hus, steller i stand litt, før dine venner kommer som gjester (tenker på dine private venner). Kanskje vi skulle gjøre det også på landsbasis. Det fins nok rot allerede, som de 5000 uten «fremtid» enn så lenge.

          • Mikey Mike

            Igjen virker det som du tror at de er «reddet», bare de kommer til Norge. Er jo da jobben begynner. Allerede fins det 5000 som NAV knapt nok vet hva de skal gjøre med. Dess flere, dess verre. Har du noen gode ideer ?

          • Lena

            Jeg har ingen oppfatning om at de er reddet bare de kommer inn i Norge. Det er helt sant at det er da jobben begynner, i forhold til integrering, jobb, utdanning og alt mulig annet. Det at NAV knapt vet hva de skal gjøre med 5000 flyktninger allerede i Norge, er jo ganske trist. Jeg kan tenke meg at dette er pga lite arbeidsplasser/lite faglært, og en idé ville vært å lage nye arbeidsplasser som ikke nødvendigvis krever bachelorgrad. Bare en idé, ikke en løsning.

          • Mikey Mike

            Jeg er økonom. Du er ikke det, skjønner jeg. Generelt sett, så har veldig få hverdagsmennesker begrep om økonomiens verden. Hadde det bare vært å lage arbeidsplasser. Det kan vi ikke. Sosialøkonomiske forhold setter stopper for det. Lager det offentlige masse ikke-eksporterende arbeidsplasser, økes prispress i innenlandsøkonomi. Vår reelle næring, eksportsektoren, blir svekket og vi utsetter en nedgang. Den kommer når staten ikke lengre har råd til å subsidiere den kunstige næring.

            Det er ikke slik at folk vil være slemme, men man må forholde seg til realitetene. Det vi ser nå f.eks, er at Norge, selv med svekket kronekurs og stigende boligpriser, likevel er handlingslammet i forhold til Norges Bank sin utlånsrente. Å øke renten i disse dager, vil redusere prispress på bolig, men øke det på lønnsnivå og svekke norsk eksport. M.a.o vil vi få stagflasjon. Om nominelle lønninger stiger i takt med rentenivå, så får vi inflasjon. Arbeiderne vil kreve dette, om renten settes opp. På den andre siden, så vil da norsk krone styrke seg, og norsk aluminium (da olje er nesten tomt :p), vil bli dyrere og eksporteres mindre, enn f.eks russisk, brasiliansk aluminium.
            En annen måte å svekke lønnspress på, altså unngå inflasjon og svekking av norsk eksport, er å importere billig arbeidskraft fra hele verden, ikke minst faglig utdannede fra EU. Det igjen skaper klasseskiller og sosiale problemer. Vi har ingen «slavegruppe» ennå, men vi er nærmere det, enn på mange år i Norge.

            Jeg anbefaler alle velferdsprofeter å lese litt økonomi og å lese seg litt opp i realitetene. Det er primært bankene og internasjonal økonomi som styrer norsk politikk, i større grad enn våre folkevalgte.

            Sosionomene er «begeistret» for innvandrerne. I realiteten, så omgås de færreste av dem, med andre enn noen få meget veletablerte og velintegrerte flyktninger. Det er likevel «hjelpen» flyktningene trenger, som gir en ellers ganske ubrukelig sosionom noe å gjøre. Det gjelder store deler av offentlig sektor. Politi også. «Vi trenger innvandrere», er feil. Enkelte grupper trenger dem, for å ha en jobb, da de jobber i en «kunstig sektor», hvis varer egentlig ikke er etterspurt. Og i hvert fall ikke på verdensbasis

          • Mikey Mike

            Ja de som kom til USA, fra Liberia, i si tid. De var jaggu med heldige. For de kom jo til USA….

            Er noe bedre å komme til Norge, men Sverige, kan begynne å ligne.

            Ressursknapphet skaper krig. Ikke fred.

      • Trond Pettersen

        Kan ikke de flytte dit selv?

  • $6065254

    Direkte skammelig!
    Nei, fra kommunen kan en ikke vente seg noen takk annet enn å bli utkastet eller ruinert, uansett om en har betalt millioner i skatt eller drevet frivillig arbeid uten betaling.
    Kommunebyråkrater og kommunepolitikere er bare dritt alt sammen.

    • wiggen evensen

      De er vel det som på godt Norsk heter RASISTER, og det gjelder også i staten.

      • Elisabeth Christine Finne

        Det er rasister mot lys hudfarge!Har politikerne fått mindreverdighetskomplekser for sin hudfarge,at det mørke hudfargen er penere,så de anklager den lyse hudfargen til nordiske folk!

  • Aksiomet

    Jeg skjønner ingenting av dette samfunnet lenger. Det har blitt helt perverst. Kaste ut eldre folk for å gjøre plass til fødelsfabrikker med en IQ på 70. Og jeg kan love dere at de ALDRI flytter tilbake til hjemlandet sitt.

    Norge er fullstendig ødelagt om ca 20 år.

    • Elisabeth Christine Finne

      Ja,politikerne gir bort landet til innvandrerne,og da er det fritt fram for dem å overta styingen over nordmenn!

      • tiger

        «Må få opp befolkningstallet i Norge» Har jeg hørt som argument. Hva med å stimulere til vekst i egen befolkning istedet? Gjøre samfunnet mer familievennlig? Skal love at Noenting skjedde mellom out of Africa og Einsten!

  • MerseyRiver

    Gi plass til denne fantastiske fargerike berikelsen, men drit i våre eldre som ofret blod og svette for å bygge opp landet! Kjære mor og far, hvil i fred!

  • $124822779

    Fy faen for noen motbydelige landssvikere vi har fått i Norge ! jeg kjenner ett raseri som ikke er bra for helsen.

  • $124822779

    Fy faen sier jeg nok en gang, det ender i borgerkrig.

    • Elisabeth Christine Finne

      Det kommer vel den dagen da man oppdager hvordan de asylsøkerne er,da blir det som du sier krig!Asylsøkerne blir bortskjemte drittunger som krever mer og mer!Tenker på hva Siv Jensen sa før valget at det måtte stilles krav!

  • Insanus

    Siste nytt fra Finland. Rabiat neger gikk amok og drepte to personer med øks inne på en pub. Selv ikke våre finske naboer med sin relativt restriktive innvandringspolitikk er forskånet fra faenskapet.

    http://www.friatider.se/yxm-rdare-jagas-i-ule-borg-i-finland

  • Eldar Dalseth

    Jeg vet at vi nordmenn er «sirompa» men er det ingen som ser at Norge ikke kan styres av AP(er) ?
    Nå ser vi virkningene, har vert der lenge i økende takt.
    NÅ ER DET PÅ HØY TID Å BEGYNNE OG TA VARE PÅ DE SOM HAR BYGGET DETTE FANTASTISKE LANDET !!! (Det var i alle fall TIDLIGERE)
    Tenk dere om !!!!!!!!!

  • Knut Hansen

    Det er vel en grunn til at 3 byer 5000/3000/2000 innbyggere har opprettet borgervern.

    En journalist burde reist til den Svenske regjeringen å vise de denne internettsiden.

    Det virker som de oppriktig ønsker å ødelegge Sverige.

    «Tidligere AUF-leder Eskil Pedersen og Marielle Leraand i partiet Rødt tordnet ifjor over at Norge ikke kan ta imot flere tusen flyktninger mer enn det vi gjør idag. Norge har per idag bestemt at vi skal ta imot 500 flyktninger fra Syria alene.»

    Dette blir jeg ekstremt provoser over. Vi kan godt ta i mot flyktninger MEN først må alle de andre som er i Norge bli integrert. så lenge integreringen ikke fungerer så må det bli flyktningstopp.
    Det går ikke å ta inn mange hundre folk uten å ha ett system som ikke fungerer

    • tiger

      Det er ikke bare integreringen. Norge er et av de landene med absolutt størst «gap» mellom innfødte og flykninger fra f.esk somalia. Når land som Norge tar inn flykninger fra de fattigste land med den mest bakvendte kulturer og svert mangelfull utdanningssystem skal det ganske mye til for å få slike mennesker opp på et nivå som gjør at de «fungerer» problemfritt i Norge. De trenger ekstremt mye støtte og hjelp i hverdagen. Når de ikke får det går dette gjerne i arv til neste generasjoner. Det blir rett og slett import av sosialklienter… Eller en «underklasse». Med andre ord, innvandringen fra disse land må ikke være større enn at samfunnet greier å «absorbere» dem.

    • tiger

      Det er ikke bare integreringen. Norge er et av de landene med absolutt størst «gap» mellom innfødte og flykninger fra f.esk somalia. Når land som Norge tar inn flykninger fra de fattigste land med den mest bakvendte kulturer og svert mangelfull utdanningssystem skal det ganske mye til for å få slike mennesker opp på et nivå som gjør at de «fungerer» problemfritt i Norge. De trenger ekstremt mye støtte og hjelp i hverdagen. Når de ikke får det går dette gjerne i arv til neste generasjoner. Det blir rett og slett import av sosialklienter… Eller en «underklasse». Med andre ord, innvandringen fra disse land må ikke være større enn at samfunnet greier å «absorbere» dem.

  • Elisabeth Christine Finne

    Dette er rasisme mot lys hudfarge!!!

  • Øyvind Christoffersen

    Denne sak er ikke jeg kjent med men det jeg vil si er at det er kommunevalg i år.Husk det Vestby.

  • invernes

    Slike forferdelige overtramp mot egen befolkning kan bare skje grunnet at nordmenn er blitt likegyldige, politikerne kan gjøre hva de vil ,og Ola sitter og stapper i seg grandiosa uten å bry seg.

  • Hilde Høgsnes

    Er for integrering og å hjelpe de som trenger det, men vi burde jo også ta oss av de eldre? Men synes det blir dumt å nevne en del kutt som er gjort når det kommer til eldreomsorgen, i samme artikkel som nevner innvandring osv. I saken om kvinnen som måtte flytte ut var det jo relevant, men å komme med info om flere kutt som har blitt gjort, gjør at rasistene tror at dette har noe med innvandrerne å gjøre. Mange mindre smarte folk som tar alle under samme kam, og har lett for å fyre seg opp. Om en person er svart eller hvit, er islamsk eller kristen, har ingenting å si, så lenge personen er god sant 🙂

  • OppvokstPåFuruset

    https://www.facebook.com/john.odbehr?fref=ts på tide å spame ordføreren I vestby med våre synspunkter.

  • Rent fedreland

    Dette er etnisk rensing og landsforræderi og straffes slik som det ble gjort etter andre verdenskrig.

  • Tom Grinderud

    Jeg er veldig imot raseriet og hatet mot flyktninger og tiggere.Det sårer meg mye.Det værste er alt hatet blant mange innlegg her.

    • Gøril Onarheim

      Det er de samme gamle traverne som gjemmer seg under anonymitet og hatpropaganda. Bare surt oppgulp….»Normalt» oppegående mennesker skjønner heldigvis at å linke til artikler fra Frittord..er det samme som å hevde at noe er sant fordi det stor på forsiden av Se og Hør. Forsett du Tom Grinderud 😀 Norge trenger slike som deg, da kan jeg som mor si til min SNØHVITE ARISKE datter at her er et godt forbilde!!!!

  • Tom Grinderud

    Vet også at denne nettsiden er overvåket av PST.

    • Belive

      Den flittige brukeren «artisjokk» overvåkes ihvertfall av PST + sikkert et par til. En del taushet fra vedkommende i det siste, men fyren opererer isåfall i ulike koder.

  • Tom Grinderud

    Du liker jo bare hvite mennesker.Negere,muslimer og andre folkeslag har like mye verdi som oss.Du liker vel heller ikke spanjoler og italienere?Verden er mye større enn du tror.Den er for alle.

    • Ken-tore Nilsen

      jada..bare dem holder seg i hjemlandet…

  • Tom Grinderud

    Slettet pga udokumentert påstand.

  • mamamiklavic

    Dette er ikke bra. MEN kommunale leiligheter er først og fremst et midlertidig botilbud for vanskeligstilte i kommunen. Her har flere sovet i timen…..tragisk

  • Hårfagre Harald

    Jeg blir virkelig forbanna over å høre slike historier. Dette er jo etnisk rensning av nordmenn for å skape lebensraum for undermennesker som ikke har noe her i landet å gjøre!

  • Pingback: Tsjetsjener på Nesodden dømt for vold og narkotikaforbrytelser()

  • Pingback: Kaster ut pensjonister og småbarnsfamilier for å få inn asylsøkere - Frieord()

  • abra14

    Ivar Abrahamsen
    Er Vestby en av «enfoldighet kommunene» i Norge? Er UDI mentor for disse kommunene?

  • abra14

    Ivar Abrahamsen
    Er Vestby en av «enfoldighet kommunene» i Norge? Er UDI mentor for disse kommunene?

  • Pingback: Haugesund: vil putte eldre på dobbeltrom for å hente inn flere flyktninger - Frieord()

  • Eirik Alexander Gyldstrom

    Fy faen jeg spyr

  • Eirik Alexander Gyldstrom

    Fy pokker jeg spyr

  • Tordis Netteland

    Dette er toppen på galskap å eg kan ikke bruke ordet eg har lyst å bruke

  • Keeper

    Vestby kommune kan ikke klage når de får nok muslimer i sin
    kommune som blir så mangfoldig at de FORLANGER å få fjernet de tre korsene i
    våpenskjoldet sitt.

  • Keeper

    Vestby kommune kan ikke klage når de får nok muslimer i sin
    kommune som blir så mangfoldig at de FORLANGER å få fjernet de tre korsene i
    våpenskjoldet sitt.

  • Mette Østby

    Disse politikerne bør være arbeidsløse etter neste valg!!!
    Hvis noen lurer på hvorfor det stadig blir flere rassister i dette landet. …
    Vel her er har dere en av grunnene!!
    Bare ett ord igjen å si
    SKAMMELIG!!!!!!

  • Hans Heggem

    Er det rart folk blir negative til flykninger………………..men dette er politisk riktig

  • dageinar

    Forferdelig. Jeg sakset dette blidet på nettet, og trodde at det var en spøk… men altså ramme alvor for nordmenn i fremtiden.Er det virkelig sant VESTBY?

  • Marius Nebell

    Dette er kvalmt av Vestby kommune. La denne damen få bo der hun har bodd så lenge og har siner venner og kontakt nett, det fortjener hun. Men neida, det tydeligvis viktigere med asylsøkere så de kaster ut og gjør det vanskligere for etnisk norske. På tide å stenge Norges grenser før dette går over alle støvleskaffter.

  • Erik Hansen

    100% Landssvik. Men slik er det nå når man har AP og SV sine folk i sentrale posisjoner. På tide med et nytt landssvikeroppgjør snart. Og det bør klippes mer enn hår…

  • EmilAFN

    Kast ut nordmenn! Kast ut alle sammen. Sett inn flyktninger istedet. Bra jobba. At det går ann.

  • Per Spjeld

    At de har mage til å gjøre noe slik er helt ufattelig og ikke minst diskriminerende mot egen befolkning.

  • Britt Unni Hansen

    here min , for et styre og stell , her skal de som har bygget landet vårt opp,, bli kastet ut , Hva faen betyr dette???? Nei nå må det Norske folk Ta til motet og demostrere , skal de ha inn flykninger så ffårr de faen meg bygge hus til de om så Sette opp lavoer ,:(

  • tango8

    Skammelig

  • Helge Rottem

    Når en leser om hva stats og kommuneansatte er villige til å gjøre mot sitt eget folk, og særlig mot eldre mennesker som mer eller mindre er ute av stand til å protestere, da er det total mangel på respekt, empati, innsikt og forståelse for enkeltindividet. Dette er en meget stygg og helt uakseptabel måte å behandle eldre mennesker på. Man ser også hvordan mangel på midler og penger veier tyngere enn respekten for enkeltmennesket hos disse kalde og kyniske politikere, stats og kommuneansatte. Denne saken ilustrerer også desverre hva som ellers skjer rundt om i landet vårt og holdningen til mange politikere og byrokrater i systemet. Jeg blir kvalm, for første gang i mitt liv føler jeg SÅ sterk avsky, sinne og fortvilelse mot byrokratiet, altså egene landsmenn som jeg gjør nå. Jeg er såvist ikke alene om dette heller. De fleste av oss nordmenn er enige om at nå er det gått for langt og aksepterer ikke denne utviklingen lengere. Problemet er at byrokratiet lever sitt eget liv, mens normenn flest ikke har tid til å protestere eller på annen måte påvirke dette. Jeg mener at nå må nordmenn BEGYNNE å stå sammen å kreve forandring, ellers er jeg redd for at det faktisk er i ferd med å bli for sent. Når vi etter et langt arbeidsliv har bidratt og ytt til fellesskapet, etterhvert blir gamle og svake fortjener vi en trygg plass i samfunnet og skal behandles med respekt og forståelse. Jeg kunne ha fortsatt dette i timesvis her, men avslutter nå inntil vidre.

  • Helge Rottem

    Når en leser om hva stats og kommuneansatte er villige til å gjøre mot sitt eget folk, og særlig mot eldre mennesker som mer eller mindre er ute av stand til å protestere, da er det total mangel på respekt, empati, innsikt og forståelse for enkeltindividet. Dette er en meget stygg og helt uakseptabel måte å behandle eldre mennesker på. Man ser også hvordan mangel på midler og penger veier tyngere enn respekten for enkeltmennesket hos disse kalde og kyniske politikere, stats og kommuneansatte. Denne saken ilustrerer også desverre hva som ellers skjer rundt om i landet vårt og holdningen til mange politikere og byrokrater i systemet. Jeg blir kvalm, for første gang i mitt liv føler jeg SÅ sterk avsky, sinne og fortvilelse mot byrokratiet, altså egene landsmenn som jeg gjør nå. Jeg er såvist ikke alene om dette heller. De fleste av oss nordmenn er enige om at nå er det gått for langt og aksepterer ikke denne utviklingen lengere. Problemet er at byrokratiet lever sitt eget liv, mens normenn flest ikke har tid til å protestere eller på annen måte påvirke dette. Jeg mener at nå må nordmenn BEGYNNE å stå sammen å kreve forandring, ellers er jeg redd for at det faktisk er i ferd med å bli for sent. Når vi etter et langt arbeidsliv har bidratt og ytt til fellesskapet, etterhvert blir gamle og svake fortjener vi en trygg plass i samfunnet og skal behandles med respekt og forståelse. Jeg kunne ha fortsatt dette i timesvis her, men avslutter nå inntil vidre.

  • Gunnar Mareno Enoksen

    Snakk om og kaste perler for svin, her kommer uttrykket virkelig til sin rett, hørt om dette i Sverige, men her allerede?

  • Petronelle

    Det neste blir vel at single med eget hus, må låne ut rom til asylsøkere. Når det er sagt, så mener jeg at alle mennesker har rett til et verdig liv. Vi skal hjelpe der vi kan, men ikke på bekostning av syke og eldre. Det som skremmer meg mest er at om noen tiår, så er kanskje våre nye landsmenn i flertall. Hvor står vi da? Hvordan skal Norge klare å hjelpe alle, som kommer fra land med undertrykkelse og krig? Mange av dem sliter med traumer og går rundt som tikkende bomber.

  • kvajan

    Måtte Eskil Pedersen og andre som prioriterer utkasting av pensjonister, slutt på matlevering til trengende nordmenn osv, selv bli pleietrengende og bli utsatt for tilsvarende prioritering. Vet at dette ikke kommer til å skje, men dette viser klart poltikeres behov for ære og berømmelse. Fy…n

  • John Henrik Olsen

    Det trenges et folkeopprør, Og det NÅ… Det er for sent om 10/15 år.. Har ikke politikerne fnugg av » VETT I SKOLTEN » ??

  • Martin

    Jeg syntes at Eskil Pedersen og Marielle Leraand og flere med dem kan sette sine hus til rådighet for nye flykninger og ikke belaste andre.

  • Bernt Barstad

    Kunne jo vært noe å bli forarget over hvis frieord.no hadde trykket artikkelen fra Vestby avis uten å pynte på den slik at den passer bedre til Frieord.no sin agenda….

    • HenrikHenriksen

      Agenda? Har VG og Dagbladet noen agenda? Har NRK noen agenda? De blir dømt i huet og ræva hvert år i PFU. Men klager du over det på deres nettsider?

    • Vaiders

      Så du benekter at det er slik som beskrevet i artikkelen altså?

  • Oddmund Dahlstrøm

    Nok er nok. Hvordan skal Norge bli?

  • Tim Mathiesen

    Hvordan politianmelde en kommune? Hvordan politianmelde politikere? Det skulle jeg gjerne vite så vi kan politianmelde dem. Dette er direkte skammelig!

  • Hedda Mulholland

    Fy flate for en gjeng her inne. Artikkelen er motbydelig vinklet og setter svake grupper opp mot hverandre og oppmuntrer til kvalmende oppgulp fra små, selvgode hverdagsrasister. Hva med å heller rette litt av harmen mot feks skattelette for de rikeste og at masse skattepenger går til å skape velferdsmillionærer innen barnevern, eldreomsorg osv. Problemet her i landet er ikke innvandrerne, selv om det er mange utfordringer knyttet til det også. Problemet er alle de navlebeskuende egoistene som bruker tida si på smålig hat i stedet for å sette seg skikkelig inn i samfunn og politikk.

    • HenrikHenriksen

      Det er ikke vi som setter opp gamle mot innvandrere, det er det du som gjør! Ved å tillate en politikk som nettopp gjør at midlene må deles mellom de svakeste i samfunnet. Vi kan ikke gi alle «alt»! Noen må gi fra seg noe…og i Norge blir det barnehagebarn, skolebarn, eldre og syke.

      Det denne nettsiden gjør er å sette fokus på det. At de vinkler det «feil» ifølge deg, skaper iallefall debatt og engasjement. I motsetning fra vanlige aviser som tåkelegger og skjuler fakta og så fjerner kommentarfelt.

      Denne nettsiden har faktisk rettet harmen mot de rikeste og velferdsmillionærene som du sier. Hvis du faktisk hadde tatt deg tid med å lese litt her inne før du braker løs.

      Det er ikke hat å sette fokus på de store utfordringene vi har i samfunnet og den innvandringspolitikken vi fører idag som faktisk vil utslette velferdssamfunnet vårt, slik vi kjenner det. Dette er mange forskere og økonomer faktisk enige i og har advart mot.

      http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2012/04/10/-oljefondet-kan-vaere-tomt-i-2060

      http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel325140.ece

      De har satt seg grundig inn i samfunnet og politikken. Eller er det noe du vet som de og vi ikke vet? Og den navnekallingen og banslige tonen din kan du godt spare deg selv for.

      • Hedda Mulholland

        Navnekalling og barnslighet er det vel andre her som gjør bedre enn meg.. Rasistisk oppgulp har ingenting med å sette lys på utfordringer å gjøre. Men du følte deg åpenbart truffet…

        • HenrikHenriksen

          Jeg hadde vel håpet på en debatt, men du er så sinna og hissig at det toget vel har gått.

          Du har jo heller ikke noen argumenter eller motsvar, men bare peker finger og lirer av deg floskler som «rasisme».

          Hva med å svare på de lenkene jeg viste deg, som underbygger mine påstander?

          Eller følte du deg truffet….og kunne ikke svare?

          • Hedda Mulholland

            Min kommentar handlet om rasistisk skit, som det florerer av her og som nettsiden spiller på (som de fleste skjønner..) Jeg har ikke invitert til innvandringsdebatt, men du oppfattet åpenbart ikke budskapet… Ha en fin kveld og takk for meg.

          • Hrodebert Hildebrand

            Undrer hva din arbeidsgiver – Distriktspsykiatrisk senter (DPS) Follo – synes om dine karakteristikker av andre på nett? Kanskje vi burde ringe å spørre?

            Jeg har ikke invitert til innvandringsdebatt.

            Nei, åpenbart ikke. For å debattere trenger en argumenter. De har du ikke så mange av.

            Men godt forsøk.

          • Hedda Mulholland

            Haha, du får ringe og spørre:)

          • Vaiders

            Ja, det hadde faktisk vært på sin plass…

          • Glibert

            Det er du som er rasist, og av den verste sorten også, fordi du ønsker å utrydde eget folk til fordel for disse mørkhudede innvandrerne som du mener er så mye bedre.
            Du hjelper gladelig politikerne med det FN-styrte folkemordet på hvite europeere av den kaukasiske rase som de har påbegynt.

            For du må være klar over at det ER folkemord, og dette er også ifølge FNs egen definisjon på folkemord.

            http://www.hrweb.org/legal/genocide.html

          • Vaiders

            …og takk for det 😉 🙂

      • Vaiders

        Innertier!

    • Hrodebert Hildebrand

      Problemet er alle de navlebeskuende egoistene som bruker tida si på smålig hat i stedet for å sette seg skikkelig inn i samfunn og politikk.

      Har du noen gang tenkt tanken at det er akkurat det vi har gjort? Altså å satt oss «skikkelig» inn i samfunn- og politikk? Fattige i Norge får det ikke bedre av at det finnes færre rike mennesker i Norge. Investorer og entreprenører skaper arbeidsplasser. Det trenger Norge mer av. Nei, problemet i Norge er ikke ene og alene ikke-vestlig innvandring, men du verden og mye bedre vi kunne hatt det i eget land hvis vi hadde prioritert vår egen befolkning.

      • Hedda Mulholland

        Ja, jeg har tenkt tanken, og forkastet den. Og svaret ditt endret ikke på det. Du identifiserer deg åpenbart som rasist (i tillegg til blåøyd kapitalist) siden du svarer, og det har jeg så lite respekt for at jeg ikke ser noe poeng i videre dialog. Er svært lite innom kommentarfelt, men en sjelden gang tar frustrasjonen overhånd. Blir rett og slett kvalm av å lese enkelte av innleggene.

        • Vaiders

          Ja, for eksempel slike som dette 🙁

    • Vaiders

      Ja, dette er en skam og virkelig en kvalm historie som burde få konsekvenser for de svikerne som står ansvarlige!

  • HeiHei

    Dette er ille, det er ikke til å undres over at endel av oss får aversjoner mot innvandring når det går slik på bekostning av de som har bidratt i samfunnet…

    • Glibert

      Vi må huske på at vår dåpeste forakt også bør gå til de kriminelle og foræderiske politikerne som gjør dette mot oss.

  • svein erik omland

    Hadde det ikke hvert beder
    e om vedkommende som har sendt utkastelse brevet flyttet fra sin leilighet som sikkert er større og har plass til flere flyktninger en denne damen.

  • hva er en landsviker?

    • Vaiders

      Se på kommentaren til Rita Andreassen over her, så ser du det…

  • hvis historien er sant, er det veldig tragisk for Norge. Meld deg inn i Norgespartiet og redd Norge fra fordervelse og forfall

  • Rita Andreassen

    Damen har da fått tilbud om ny bolig. Dessuten leier hun boligen nå og kan ikke forvente seg å bo det for alltid. Synes ikke synd på henne

    • Vaiders

      Du kan vel ikke være helt god du vel? Hva har du tatt for noe?
      Hvor gammel er du?
      Når jeg tenker meg om, så kan ikke slikt sludder komme fra en voksen..?!!

  • Vidar Lura

    Det er enten en protesthandling eller eller en provokasjon fra kommunen, trodde ikke det gikk an å behandle mennesker med så lite respekt?

  • Trine Ann

    Om 50-100 år har ikke vi noe vi skulle ha sakt i Norge. De lager sine egene by deler i Oslo( ikke bra for stor samfunnet) Søker om egene skoler for barna sine ( har heldig hvis ikke fått fler tallet med seg fra Stortinget) Politi menisteren var i media for en stund side og fortalte at i 2014 når vi opplevde voldtekt bølgen i Oslo var alle av disse begått av personer med Afrikas/Pakistan og Somaliske bakrund. Et badeland i England må forby jenter/kvinner i bikini da dette er av støttende for muslimske personer som oppholder seg inne på område. Før vi vet orde av det så har vi mistet vårt levesett. Håper bare mine barn/ barnebarn slipper og oppleve det. Ser lengre en nesa rekker !

  • Ramona Nanna

    This is an outrage! What is happening to Norway! I am a foreigner and not a refugee and do not know how terrible it must be to be a refugee but these people born and raised in Norway who have paid their taxes and live a life with no stress now have to leave the comfort of their homes? These foreigners survived and now enjoy national security in Norway while you put your own people in the streets? Who is behind all this? Norway you better wake up and smell the coffee! this is gonna take you down the wrong path. Hello!!! help them find new places or build some more but do not evict people to house others!

  • Vaiders

    Fy f**n…!!! Hvem står bak dette…?? Slikt svik har vi ikke sett siden nazismen 🙁 🙁

  • Viktor

    Når en kommune påtar seg å ta imot flyktninger,
    må forutsetningen være at det finnes boliger til dem.
    Det vil jo være galskap å kaste ut egen befolkning fra en bolig
    hvor man har bodd i årevis, for å bosette flyktninger. Når dette gjelder et eldre menneske,
    som i dette tilfellet, hvor vedkommende har bodd i 18 år,
    er det lett å forstå hvilke traumer man påfører dette mennesket.
    Det er også en kjent sak at eldre mennesker er mindre tilpasningsdyktige
    enn unge mennesker.
    Med en slik handling fra kommunen, forstår man også at det lett
    kan oppstå konflikt mellom lokalbefolkning og flyktningene.

  • Pingback: Fjerner støtte til syke nordmenn - ønsker flere flyktninger og asylsøkere - Frieord()

  • Pingback: Flyktningebølgen – dette er bare starten - Frieord()

  • Pingback: Tyskland venter 800.000 asylsøkere i 2015 - Frieord()

  • Pingback: Syke, eldre og barnefamilier kastes ut for å gjøre plass til flyktninger - Frieord()

  • Pingback: Aylan (3) døde fordi pappaen ville ha gratis tannbehandling i Sverige - Frieord()

  • Pingback: Migrasjon som våpen - fremprovoserte strømmer av flyktninger - Frieord()

  • Pingback: Aylan sin pappa "har lurt hele verden" - pekes ut som menneskesmugler - Frieord()

  • Pingback: Flyktning-videoene norske medier ikke tør å vise - Frieord()

  • Pingback: Flyktningkaos - Norge vurderer å stenge grensen til Sverige - Frieord()

  • Pingback: Sjokktall: 2.000 innvandrere ankommer Sverige - hver dag! - Frieord()

  • Pingback: Verdenskjent flyktning pekes ut som terrorist - Frieord()

  • Pingback: EU-sjef tror flyktningstrømmen vil fortsette - Frieord()

  • Pingback: Kvinnelig venstreaktivist gjengvoldtatt av sudanesere - bedt om å tie stille av med-aktivister - Frieord()

  • Pingback: Tvangsreturnerte asylsøkere kommer tilbake til Norge - Frieord()

  • Pingback: Fredrikstad sykehus kan bli asylmottak - Frieord()

  • Pingback: Gammelt sykehus på Eidsvoll kan bli asylmottak – foreldre reagerer kraftig - Frieord()

  • Pingback: KrF vil øke strømregningen til nordmenn for å finansiere asylinnvandringen - Frieord()

  • Pingback: Kommune kaster ut demente for å spare penger - flytter inn flyktninger - Frieord()

  • Pingback: Elevene er kastet ut i Røyken - nå kommer asylsøkerne - Frieord()

  • Pingback: Vil kaste ut beboere i kommunale leiligheter for å bosette flyktninger - Frieord()

  • Pingback: 2015 - Året som gikk med Frieord.no! - Frieord()

  • Pingback: 90-åring nektes sykehjemsplass - kommunen ønsker asylmottak - Frieord()

  • Pingback: Nordmenn i mindretall i tre bydeler i Oslo - Frieord()

  • Pingback: La limpieza genetica de los europeos nativos es un plan europeo. En Nouega (no UE) tambien se eliminan beneficios en favor de los refugiados | NUEVA EUROPA- Nueva Eurabia()

  • Pingback: Huseier kaster ut studenter for å bosette asylsøkere - Frieord()

  • Pingback: Svensk barnefamilie kastes ut for å lage rom for nyankomne flyktninger - Faren: "Jeg er helt tom" - Frieord()

  • Pingback: Huseier kaster ut studenter for å bosette asylsøkere - Norgesavisen.no()

  • Pingback: Alenemor i Alta kastet ut av kommunen - flyktninger skal flytte inn - Frieord()

  • Pingback: Asylbrems gir 5.6 milliarder ekstra i statskassa - Frieord()

  • Pingback: Oslo kommune tok fra funksjonshemmede boliger - ga dem til flyktninger - Frieord()

  • Pingback: Smart Club blir asylmottak - 1.000 flyktninger ventes - Frieord()

  • Pingback: Ap-ordfører: Sender hjem syk 92-åring fra sykehjem - ønsker 50 flyktninger til kommunen - Frieord()

  • Pingback: Syria-flyktninger kan koste nærmere EN BILLION KRONER - Frieord()